Zajęcia z sensoplastyki i logorytmiki

PRZEZ W Bez kategorii

Sensoplastyka® – to warszataty na których dzieci oraz ich opiekunowie

swobodnie i beztrosko będą się brudzić.

O co chodzi?

Na naszych warsztatach przez około godzinę uczestnicy poznają całą paletę kolorów, smaków, zapachów i faktur. Maksymalnie rozbudzimy naszą wyobraźnię i wszystkie zmysły.

Wszystkie wykonane prace w trakcie procesu tworzenia, jak i po można w całości zjeść ponieważ bazujemy tylko i wyłącznie na produktach spożywczych, bezpiecznych dla naszych pociech.
Brudzimy się do woli, nie używamy odzieży ochronnej typu fartuszki, rękawiczki. Tworzymy całym ciałem.

 

Lepimy, malujemy, kosztujemy, bawimy się i ciapciamy. Wszystko w jednym pakiecie.

 

Na każdych zajęciach dajemy możliwość uczestniczenia dziecka ze swoimi rodzicami – za free! Zakładamy, że zjedzą mniej materiałów aniżeli dzieciaki dlatego wchodzą za darmo 😉

Chętnie gościmy rodzeństwa w różnym wieku. Dla takowych posiadamy zniżki. Upomnij się! Zapytaj!

 

Jak się przygotować, co wziąć ze sobą?

Przede wszystkim pamiętamy aby zabrać dzieci :), pozytywne nastawienie, ciuszki na zmianę (dla siebie również), mile widziane klapki basenowe.

Prosimy o wskazanie na jakie produkty spożywcze jest ewentualnie uczulone wasze dziecko. To bardzo ważne!

 

Opuszczenie warsztatów możliwe jest po sprzątnięciu swojego „kącika” i oczyszczeniu siebie i dziecka „z grubsza” – do tego celu będą przygotowane miejsca (+mokre chusteczki i ręczniki papierowe).

Każdy z uczestników samodzielnie podejmuje decyzję jak długo chce z nami być podczas zajęć i jak bardzo chce się wybrudzić. Pamiętajcie, jeśli chcesz kogoś obsypać na dowód sympatii mąką, najpierw go o to spytaj czy ma na to ochotę.

Każdy uczestnik pozostaje pod bezpośrednią opieką rodzica/ pełnoletniego opiekuna.

 

Prowadząca: Trenerka Sensoplastyki® I stopnia – Karolina Lange

Cena: 29 zł

 

Zajęcia LOGOrytmiki wskazane są już dla małych dzieci w wieku od 2,5  do 3,5 roku życia.

Zwykle u małych dzieci w wieku 2,5 – 3,5 lat, wady wymowy nie są jeszcze utrwalone, dlatego właśnie w takiej formie łatwiej i szybciej można je skorygować.  Artykulacja, motoryka narządów mowy – języka, warg, podniebienia miękkiego i żuchwy ćwiczymy w zabawie „ na niby”, która bardzo jest lubiana przez dzieci.

Duży ruch ciała wspomaga zapamiętywanie krótkich wierszyków i piosenek.

Podczas tego typu zajęć oddziałujemy kompleksowo na sferę słuchową, słuchowo-ruchową i ruchową Dziecka. W oparciu o ćwiczenia muzyczno-ruchowe stosujemy ćwiczenia słowno-ruchowe, gdzie najważniejszym elementem jest wykorzystanie rymu. Swobodny, niewymuszony ruch Dziecka jest obok muzyki podstawowym motywem ćwiczeń. Takie założenia umożliwiają realizację zajęć logorytmicznych ze wszystkimi dziećmi, bez względu na ich poziom intelektualny, ruchowy czy stopień rozwoju muzycznego.

 

Cele logorytmiki:

  1. Usprawnienie oddechu
  2. Wykształcenie prawidłowej fonacji
  3. Usprawnienie narządów mowy
  4. Kształcenie słuchu fonematycznego
  5. Kształcenie pamięci muzycznej
  6. Kształcenie poczucia rytmu, tempa oraz metrum
  7. Kształcenie szybkiej reakcji ruchowej na sygnały słowne, dźwięk, ciszę.
  8. Kształcenie umiejętności percypowania i odtwarzania ruchem tempa,rytmu, akcentacji i ekspresji w muzyce i wypowiedzi słownej.
  9. Usprawnienie tzw. dużej motoryki
  10. Rozwój intelektualny
  11. Rozwój społeczny

Zajęcia logorytmiczne obejmują:

  • ćwiczenia oddechowe
  • ćwiczenia głosowe: fonacyjne, emisyjne, intonacyjne
  • ćwiczenia usprawniające tzw. małą motorykę (tj. narządy mowy)
  • ćwiczenia usprawniające tzw. dużą motorykę
  • ćwiczenia słuchowe
  • śpiew
  • ruchy przy muzyce
  • odtwarzanie i tworzenie muzyki
  • grę na instrumentach perkusyjnych

Prowadząca:  Karolina Lange

Cena: 29 zł